Wednesday 31 December 2014

Istället för nyårslöften...

Nyåret är en tid för förändring, att stanna upp och reflektera över vem man är, vad man varit med om och vart man vill. Vad inspirerar dig? Vad motiverar dig? Och på vilket sätt kan du få mera av det in i ditt kommande år? 

Istället för nyårslöften pröva avsätta intentioner, eftersom de inte går att misslyckas med på samma svartvita sätt som med nyårslöften. En intention eller avsikt för det kommande året är ett mjukare sätt att blicka framåt än att avsätta löften. 

Detta välkomnar jag in i mitt liv för att jag skall må så bra som möjligt och för att främja välmående för alla andra som det berör- Vara mig själv och leva i samklang med vad mitt hjärta önskar
- Vara en närvarande, stödjande och kärleksfull vän och medmänniska
- Förbättra relationen med kroppen och acceptera den på djupare plan som mitt tempel
- Frigöra mig från egots begränsningar...
.........

Och vad kan jag göra konkret för att uppnå dessa saker? MIN AVSIKT ÄR ATT:
- Meditera minst 10 minuter dagligen

- Yoga dagligen för min egen skull (även om det ibland kan handla om minuter)
- Dagligen odla tacksamhet
- Fortsätta att studera yogisk visdom och lära mig mera
- Uttrycka mig kreativt för att frigöra låsta känslor
..............



Ett löfte går att bryta medan intentioner går att böja, de handlar snarare om övning än krav och att skapa acceptans och tålamod med oss själva och den situation vi befinner oss i. Att tillåta sig själv att ha vilodagar, att inte alltid vara på topp, påminna sig själv om att vi varenda morgon föds på nytt, och att det vi gör idag är det enda vi kan styra över.

No comments:

Post a Comment