Sunday 9 November 2014

Någonstans måste man börja

För en månad sedan kom jag hem från Spanien var jag tog min yogalärar utbildning. Jag minns när jag prövade yoga första gången, jag var kanske 14, och jag minns att jag inte tyckte det var särskilt kul. När jag satt där i salen såg jag plötsligt tydligt hur jag skulle bli en yogalärare när jag blir stor. Ena sekunden var det självklart, följande sekund fnös jag åt sinnesbilden, jag gillar ju inte ens yoga?! Men vad hände sen, joo, jag yogade inte mer och glömde den tanken. 

Flera år senare dök yogan upp i mitt liv igen, och utan att överdriva har yoga sakta med säkert förändrat mitt liv. Småningom när jag insåg hur mycket yogan hjälpt mig började jag drömma om att få sprida yogisk kunskap. Min negativa självbild tillät mig inte tro att det kunde bli verklighet, därför var min längtan länge hemlig... Men nu står jag här med yogalärarcertifikat och har börjat undervisa!

Trotsar jantelagen ytterligare och startar en blogg. Eventuellt är det någon som läser den, HOPPELIGEN kan jag bidra med att inspirera någon annan!

“I you want to learn something, read about it.
If you want to understand something, write about it.
If you want to master something, teach it”
Yogi Bhajan

No comments:

Post a Comment